Добавте наш блог у соц.тенети

Пошук по блогу для вчителів шкіл

Реклама на сайті: "Блог для вчителів шкіл - конспекти, уроки, сценарії свят!"

неділю

Випускний вечір - свято, яке ми пам'ятаємо все життя.


Випускний вечір - свято, яке ми пам'ятаємо все життя.


Продзвенів останній дзвінок. Вже сказані всі красиві слова про школу. Настає черга Єдиного Державного Іспиту. Всі учні, зібравши останні сили, вчать, готуються, переживають. І от, тоді, коли ЄДІ залишився позаду, настає черга випускного балу. Самого головного свята колишніх учнів. Напередодні цього дня, всі школярі перебувають у напрузі. Всі готуються до останнього свята у шкільному житті. Дівчата шиють або купують красиві сукні, хлопчики стурбовані вибором костюмів, вже не шкільних, а чоловічих - елегантних і строгих.

Настає черга випускного вечору.
Цей день, день випускного балу пам'ятають усі учні. У цей день - і весело і сумно. Весело тому що, школа, з її ненависними уроками залишилася позаду, і попереду - невідоме майбутнє. А сумно, тому що закінчилося дитинство. Закінчилися ті дні, коли можна безтурботно бігати під весняним проливним дощем, закінчився час, коли разом з друзями запускали повітряного змія в небо. Тепер - це вже позаду. Далі - поки ще невідомість. І якщо ще півроку тому всі знали, що треба вчитися, писати контрольні, твори, здавати лабораторні роботи, то зараз, попереду невідомість. По-різному може скластися життя колишніх учнів, хтось вийде заміж, хтось надійде до ВНЗ, хтось піде працювати, але ... в будь-якому випадку - дитинство закінчилося. Закінчилися безтурботні дні, закінчили шкільні уроки і перерви. Попереду у всіх - нова, велика і лякає невідома нове життя.
Але поки що у наших випускників - випускний вечір! Дівчата-однокласниці в цей день перетворюються - красиві сукні, зачіски, вдалий макіяж. На один вечір, вони, як Попелюшки, перетворюються в принцес ... А хлопчаки, в один момент стають галантними кавалерами. Строгі костюми, дорослі краватки - чим не англійські лорди? Цей вечір, кожен з них запам'ятає на все життя.
А попереду - зустріч світанку - давня традиція всіх випускників. Напевно, неспроста з'явилася ця традиція. Адже саме на світанку, колишні учні йдуть у непередбачену доросле життя ... І лише тільки вчителі, змахнувши сльозу - йдуть ... Ідуть, щоб знову повернутися на це місце з групою нових випускників!

У добру путь - випускники!
Сценарій випускного

Випускний вечір - свято, яке ми пам'ятаємо все життя.

середу

Учитель початкових класів - друга "мама" для першокласника


Учитель початкових класів - друга "мама" для першокласника

Всі ми були учнями. Усі вчилися у першому класі. Напевно, дуже багато хто з нас пам'ятають свою першу вчительку. Саме вона закладала наші вміння, навички та знання. Перша вчителька вчила нас розрізняти добро і зло, що таке добро і що таке зло! Під керівництвом вчителя початкових класів ми прочитували перші слова "мама мила раму". Всі пам'ятають ці нехитрі рядки.

Але ніхто з нас не замислюється, наскільки важко доводиться молодим вчителям початкових класів. Вони, зовсім молоденькі вчителі, ще майже студенти, стикаються з масою проблем у своїй учительській роботі.

Поурочні плани, конспекти уроків, розробки відкритих уроків - ось далеко не повний список паперових документів, які повинні вміти складати вчителя початкових класів. Біда в тому, що сучасні ВНЗ не вчать, як правильно складати розробки уроків, сценарії свят. У всьому цьому, починаючому вчителю початкових класів доводиться розбиратися самостійно. Часом, через невміння скласти конспект уроку, у вчителя початкових класів може виникнути конфлікт з адміністрацією школи.

Але ... часи змінюються. Інтернет міцно займає позиції віртуального помічника і друга. От і для вчителів початкової школи з'явився сайт nach.uroki.org.ua на якому вони можуть завантажити безкоштовно поурочні плани, розробки уроків для початкових класів, сценарії шкільних свят.

Ми сподіваємося, що своєю скромною працею ми полегшимо життя початківців та молодих вчителів початкових класів. Нехай у Вас залишається більше часу на спілкування зі своїми вихованцями, а про паперову роботу подбаємо ми. Бажаємо Вам успіху - вчителі початкових класів!

Учитель початкових класів - друга "мама" для першокласника

вівторок

Характеристика на учня школи

Характеристика на учня школи

Розділ 1. Загальні відомості про дитину.Анкетні дані.
- Прізвище, ім'я.
- Дата народження.
- Школа, клас.
- Спеціалізація школи.

Відомості про стан здоров'я.
- Чи часто хворіє (часто, середньо, рідко).
- Хронічні захворювання (які).
- Особливості функціонування нервової системи:
• швидко втомлюється; стомлюється після тривалого навантаження; невтомний;
• швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв;
• стабільний у прояві настрої;
• переважає збудження; збудження і гальмування врівноважені;
• переважає гальмування.

Успішність.
(Відмінна, добра, задовільна, незадовільна)

Позашкільні заняття (систематичні).
- Заняття суспільно корисною працею (яким).
- Заняття в художній самодіяльності (який).
- Заняття в гуртках, клубах, штабах, бригадах.
- Заняття спортом (яким).
- Заняття організаційною роботою (який).

Розділ 2. Прояв особистісних якостей у поведінці дитини.

Спрямованість інтересів:
- На навчальну діяльність;
- На трудову діяльність;
- На художньо - естетичну діяльність;
- На досягнення у спорті, туризмі;
- На відносини між людьми.

Відносини до справи:
• Громадська активність.
- Активно бере участь у всіх суспільних справах, не зважаючи з власним часом.
- Бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого часу.
- Не виявляє активності у суспільному житті, але доручення виконує.
- Рідко бере участь у громадських справах.
- Відмовляє брати участь у громадських справах.

• Працьовитість.
- Будь-яку роботу учень завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре.
- Як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконувати її добре. Випадки протилежного характеру рідкісні.
- Рідко охоче береться за роботу.
- Найчастіше намагається ухилитися від будь-якої роботи.
- Завжди ухиляється від виконання будь-якої справи.
• Відповідальність.
- Завжди добре і в призначений строк виконує будь-яку доручену йому справу.
- У більшості випадків добре і в строк виконує доручену йому роботу.
- Часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу.
- Дуже рідко виконує доручену йому справу.
- Ніколи не доводить до кінця доручені йому справи.
• Ініціативність.
- Виступає зачинателем багатьох справ, не прагнучи отримувати за це нікого визнання.
- Досить часто виступає зачинателем нової справи.
- Рідко сам починає нову справу.
- Майже ніколи сам не починає нову справу.
- Ніколи не виступає зачинателем якого-небудь справи.
• Організованість.
- Завжди правильно розподіляє свою роботу в часі і виконує її згідно з планом.
- У більшості випадків правильно розподіляє і в строк виконує свою роботу.
- Уміє правильно розподілити і в строк виконує свою роботу, тільки якщо за кожен її етап
треба звітувати.
- Частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі, витрачає час даремно.
• Допитливість.
- Постійно активно дізнається щось нове в різних галузях науки і культури.
- У більшості випадків зацікавлений в отриманні нових знань з різних галузей науки і
культури.
- Рідко прагнути дізнатися щось нове, як правило, цікавиться однієї обмеженою областю
знань.
- Як правило, не виявляє зацікавленості в придбанні нових знанні.
- Байдужий до всякого роду нових знань.
• Акуратність.
- Завжди містить свої речі в ідеальному порядку. Завжди йде охайно, підтягнутий - і за партою
і біля дошки. Береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок.
- Містить в належному порядку власні і позичені йому речі (книги, конспекти).
Допомагає приводити в порядок громадське майно (парти, інвентар тощо) швидше за
обов'язки.
- Не проявляє великого прагнення до підтримки порядки навколо себе. Іноді приходить в
школу неохайним, неохайно одягненим. Байдужий по відношенню до тих, хто псує суспільне майно.
- Часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок; речей, не береже
громадське майно, навіть псує його.
- Зовсім не піклується про те, щоб утримувати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, неохайний. При нагоді, не замислюючись, псує суспільне майно.

Ставлення до людей:
• Колективізм.
- Завжди проявляє турботу по відношенню до знайомих і незнайомих людей, намагається будь-якому
надати допомогу і підтримку.
- Схильний проявляти турботу про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і
справах.
- Нерідко виявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто.
- Як правило, байдужий до турбот інших, за своєю ініціативою їм не допомагає.
- Вважає зайвим проявляти турботу про незнайомих членах суспільства, живе під девізом: «Не
лізь не в сої справа ».
• Чесність. Правдивість.
- Завжди правдивий по відношенню до своїх батьків, вчителів, товаришів. Каже правду і
тоді, коли йому це невигідно.
- Майже завжди правдивий по відношенню до своїх батьків, вчителів і товаришам.
- Часто говорить неправду заради власної вигоди.
- Майже завжди говорить неправду, якщо це йому вигідно.
- Схильний завжди, говорити не правду.
• Справедливість.
- Активно бореться з тим, що вважає несправедливим.
- Не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим.
- Рідко виступає проти того, що вважає несправедливим.
- Не домагається справедливості.
- Абсолютно байдужий до проявів несправедливості.
• Безкорисливість.
- У своїх вчинках завжди керується міркуванням користі справі або іншим людям, а не власну вигоду.
- Майже завжди керується міркуванням користі справі або іншим людям.
- Рідко керується у своїх вчинках міркуваннями користі, а не власної вигоди.
- У вчинках часто керується міркуваннями власної вигоди.
- У вчинках завжди керується міркуваннями власної вигоди.
• Товариськість.
- Завжди охоче вступає в контакт з людьми, любить працювати і відпочивати з іншими.
- Як правило, із задоволенням спілкується з людьми.
- Прагнути спілкуватися з обмеженим колом людей.
- Віддає перевагу індивідуальні форми роботи й відпочинку.
- Замкнутий, нетовариський.
• Почуття товариства.
- Завжди допомагає товаришам у важкій роботі і в найтяжчі хвилини життя.
- Як правило, допомагає товаришам.
- Допомагає товаришам, коли його просять.
- Дуже рідко допомагає товаришам; якщо його попросять, може відмовити в допомозі.
- Ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.
• Чуйність.
- Завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами.
- Щиро співчуває іншим, якщо не занадто поглинений власними думками.
- Пригнічений власними почуттями настільки, що це заважає йому розділити почуття
інших людей.
- Майже не вміє співчувати іншим.
- Зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «позичати» у нього.
• Ввічливість, тактовність.
- Усі його вчинки і слова свідчать про повагу до інших людей.
- Майже завжди проявляє належну повагу до інших людей.
- Часто буває, нечемним і нетактічен.
- Часто неприпустимо різкий, грубий. Нерідко затіває сварки.
- Завжди різкий, невитриманий як у спілкуванні з однолітками, так і в спілкуванні зі старшими. У сварці ображає інших, грубить.

Ставлення до себе:
• Скромність.
- Ніколи не виставляє на показ своїх достоїнств, заслуг.
- Іноді на прохання товаришів розповідає про своїх дійсних досягненнях,
достоїнства.
- Сам розповідає товаришам про всі свої дійсних досягненнях, достоїнства.
- Часто хвалиться ще не зробленим або тим в чому він приймає дуже малу участь, до
чому має мало відношення.
- Хвалиться навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.
• Впевненість в собі
- Ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це слід було б
зробити.
- Усі завдання, доручення виконує без допомоги інших. Звертається за допомогою тільки в
випадку дійсної необхідності.
- Часом, виконуючи важке завдання, звертається по допомогу, хоча міг би справитися сам.
- Часто при виконанні завдань, доручень просить допомоги, підтримки інших, навіть якщо
сам може впоратися.
- Постійно, навіть у простих справах, потребує підбадьорення і допомоги інших.
• Самокритичність.
- Завжди з увагою вислуховує справедливу критику, наполегливий у виправленні власних недоліків.
- У більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад.
- Часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх враховувати.
- До критичних зауважень, порад відносяться неуважно, не намагається виправити недоліки.
- Відкидає будь-яку критику. Відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їх виправлення.
• Уміння розраховувати свої сили.
- Завжди тверезо оцінює власні сили, вибираючи завдання і справи «по плечу» не
дуже легкі і не дуже важкі.
- Як правило, вірно, порівнює свої сили і труднощі завдання.
- Іноді бувають випадки, коли учень погано порівнює свої сили і труднощі дорученої справи.
- У більшості випадків не вміє порівняти свої сили і труднощі справи.
- Майже ніколи не вміє правильно порівняти свої сили і труднощі завдання, справи.
• Прагнення до успіху, першості.
- Завжди і у всьому прагне бути першим (у навчанні, спорті тощо), наполегливо цього
домагається.
- Прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє
досягненням у будь-якій області.
- Прагне в чомусь одному, особливо його цікавить, домогтися визнання, успіху.
- Дуже рідко прагнути до успіху в будь-якій діяльності, легко задовольняється
положенням «середняка».
- Ніколи не прагне в чому-небудь бути першим, отримує задоволення від самої
діяльності.
• Самоконтроль.
- Завжди ретельно зважує свої слова і вчинки.
- Не завжди ретельно контролює свої слова і вчинки.
- Здебільшого надходить необдумано, розраховує на «везіння».
- Майже завжди надходить необдумано, недостатньо ретельно контролює себе.
- Постійно надходить необдумано, в розрахунку на «везіння».

Вольові якості особистості
• Сміливість.
- Завжди вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший його самого.
- У більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший його самого.
- Не завжди може змусити себе вступити в боротьбу з противником сильніше його самого.
- У більшості випадків відступає перед силою.
- Завжди відступає перед силою, трусить.
• Рішучість.
- Завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення.
- У більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення.
- Іноді коливається перед відповідальним рішенням.
- Рідко вирішується прийняти будь - яку відповідальне рішення.
- Не в змозі самостійно прийняти будь-яке відповідальне рішення.
• Наполегливість.
- Завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не
відступає перед труднощами.
- Як правило, намагається виконати намічене, навіть якщо при цьому зустрічаються труднощі. Протилежні випадки рідкісні.
- Доводить до кінця задумане, лише, якщо труднощі його виконання незначні або вимагають короткочасних зусиль.
- Дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами.
- Зіткнувшись з труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.
• Самовладання.
- Завжди вміє придушити небажані емоційні прояви.
- Як правило, вміє дати собі раду зі своїми емоціями. Випадки протилежного характеру
поодинокі.
- Часом не вміє дати собі раду зі своїми емоціями.
- Часто не може придушити небажані емоції.
- Погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та інше.

Положення дитини в дитячому колективі.
• Авторитет у класі.
- Користується безумовним авторитетом практично серед усіх однокласників: його поважають,
вважаються з його думкою, довіряють відповідальні справи.
- Користується авторитетом серед більшості однокласників.
- Користується авторитетом тільки у частини однокласників (у будь - то угруповання, тільки
серед хлопчиків або серед дівчаток і т.д.)
- Користується авторитетом у решти учнів.
- У класі авторитетом не користується,
• Симпатія.
- Є улюбленцем класу, йому прощаються окремі недоліки.
- У класі хлопці ставляться до нього з симпатією.
- Користується симпатією тільки у частини однокласників.
- Користується симпатією в окремих дітей.
- У класі його не люблять.
• Авторитет у позашкільних об'єднаннях.
- Є визнаним авторитетом в будь-якому позашкільну об'єднанні (спортивна школа, музична школа, клуб, дворова компанія).
- Користується авторитетом у більшості хлопців будь-якого позашкільної об'єднання (спортивна школа, музична школа, клуб, дворова компанія)
- Користується авторитетом в окремих членів позашкільних об'єднань (в спортивно школі,
клубі)
- Є членом якого-небудь позашкільної об'єднання. Але авторитетом там не користується
(Спортивна школа, клуб).
- Чи не є членом жодного позашкільного об'єднання.

Особливості психічних процесів і емоцій.

Увага.
- Завжди легко і швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя. Ніколи не
відволікається на уроці, помилок через неуважність на уроці не робить.
- Досить уважно слухає пояснення вчителя. Відволікається рідко, іноді зустрічаються
помилки через неуважність.
- Не завжди уважно слухає пояснення вчителя. Періодично відволікається, часто робить
помилки через неуважність, але виправляє їх при перевірці.
- Слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво. Часта відволікається.
Постійно робить помилки через неуважність, при перевірці не завжди виправляє їх.
- Як правило, повільно і з працею зосереджує свою увагу на уроці, мало, що засвоює з пояснень вчителя через постійні відволікань. Робить багато помилок через
неуважність і не помічає їх при перевірці.

Пам'ять.
- При заучуванні завжди розбирається в структурі і змісті матеріалу. Але і матеріал, що вимагає механічного заучування, запам'ятовується їм легко.
- При заучуванні може запам'ятати лише те, в чому попередньо розібрався, що зрозумів. Матеріал, що вимагає механічного заучування, дається важко.
- Матеріал, що вимагає механічного заучування, засвоює дуже легко, достатньо I -2 рази
подивитися на нього. Має звичку не розбиратися в структурі і змісті заучиваемого
матеріалу.
- При заучуванні довго розбирається в матеріалі. При викладі робить помилки за формою, але
сенс викладає точно.
- Для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору і осмислення, робить смислові помилки.

Мислення.
- Швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших вирішує завдання, часто пропонує власні оригінальні рішення.
- Досить швидко розуміє матеріал, швидше багатьох вирішує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи рішення.
- Задовільно розуміє матеріал після пояснення вчителя, вирішує завдання в середньому
темпі, звичайно власних оригінальних рішень, не пропонує.
- У числі останніх вловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обдумування і вирішення завдань.
- Чи розуміє матеріали тільки після додаткових занять, вкрай повільно вирішує завдання,
при вирішенні завдань сліпо використовує відомі «шаблони».

Емоційна реактивність.
-Завжди емоційно жваво реагує на будь-які життєві явища, його може глибоко, до сліз,
схвилювати розповідь, кінофільм.
- Зазвичай емоційно жваво реагує на життєві явища, але рідко що його може
схвилювати глибоко.
- Рідко проявляє живу емоційну реакцію на події.
- Жива емоційна реакція практично відсутня.


Загальний емоційний тонус.
- Постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, в усе втручається,
береться за всі справи.
- Жвавий, в міру активний у всіх сферах шкільного життя.
- Жвавий, активний лише в деяких сферах шкільного життя.
- У порівнянні з товаришами менш активний і жвавий.
- Практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах шкільному житті, незважаючи на те, що здоровий.

Емоційна врівноваженість.
- Завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів.
- Зазвичай спокійний, емоційні спалахи дуже рідкісні.
- Емоційно врівноважений.
- Підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів.
- Запальний, часті сильні емоційні спалахи за незначного приводу.
Зкачати безкоштовно характеристику на учня

Характеристика на учня школи

Складання характеристики на учня або на групу учнів



Складання (написання) характеристики на учня або на групу учнів


Складання (написання) характеристики на учня або на групу учнів - це одні з найпопулярніших, дієвих і доступних способів для визначення та виявлення індивідуально-психологічних особливостей учнів. Тільки грамотно складена характеристика допомагає новому педагогу швидше налагодити контакт з учнем (класом), отримати уявлення про його особистісних якостях, вибудувати план подальшої педагогічної роботи та створити оптимальні умови для розвитку школяра, в той час як упереджено складена характеристика може негативно позначитися на відносинах між педагогом і учнем.

Зразок написання характеристики на учня

У різні періоди вимоги до складання характеристики на дітей обумовлювалися тими чи іншими аспектами соціально-історичного процесу і практично безпосередньо залежали від рівня розвитку психологічної науки про індивідуальні особливості особистості дитини. На практиці можна зустріти безліч характеристик складених викладачами, як за вільною формою, так і за рекомендаціями педагогічної науки. Ці форми значно відрізняються один від одного по виділеним показниками і мають як переваги, так і недоліки.

Порівнявши та проаналізувавши існуючі на сьогоднішній день форми та зразки характеристик і використовувані в них критерії оцінки учнів, можна виділити основні вимоги, яким повинна відповідати характеристика на учня :
характеристика учня повинна відображати його індивідуально-психологічні особливості, притаманні їм у процесі навчання та поведінці;
розділити учнів за рівнем переважання тих чи інших особливостей;
показати ставлення викладача до учня;
характеристика на учня повинна складатися за стандартною схемою;
повинна бути легко "читається" і зрозумілою для педагогів, не знайомих з характеризуються школярами;
процес складання характеристики не повинен бути трудомістким.
Психолого-педагогічна карта учня

На підставі перелічених вище вимог була розроблена "Психолого-педагогічна карта учня", що використовує метод експертних оцінок у графічному вигляді (експерт - класний керівник). Дана картка дозволяє скласти найбільш правильну і об'єктивну характеристику на учня.

Індивідуальні та психологічні особливості учнів відображені в Психолого-педагогічній карті учня  у вигляді шкал, по краях яких розташовані мінімальна та максимальна ступеня вираженості цих особливостей. Один край шкали відповідає крайнього ступеня вираженості будь-якої особливості особистості або поведінки, а інший - показує відсутність прояви цієї особливості в поведінці або вираженість протилежної за якістю особливості. При заповненні картки необхідно на кожній шкалою зазначити (наприклад, галочкою) ступінь вираженості тієї чи іншої особливості. Міра віддаленості від країв шкали характеризує школяра за оцінюваної психологічної особливості.

Аналіз оцінок, виставлених педагогом за шкалами відносини, дозволяє не тільки врахувати ставлення вчителя до учня, а й виявити найбільш конфліктні зони спілкування.

Дана карта рекомендується до заповнення та складання на кожного учня в кінці певних періодів навчання, для виявлення основних завдань у процесі навчання та виховання учня, а також, щоб допомогти новому вчителеві (у разі зміни класного керівника) у роботі з класом:
3 клас - карта, з узагальненими відомостями про учня, складається для вчителя середньої школи (поки ще не знайомого з учнем) вчителем початкової школи;
7 клас - карта складається в період переходу учня до диференційованого навчання (вибір профілюючого напряму, технікуму, ПТУ, училища);
9 клас - карта складається для виявлення професійних нахилів учня, для його подальшої підготовки до вступу до ВНЗ, технікуму або ПТУ.

Якщо школяр навчається за одинадцятирічної програмі, тоді "Психолого-педагогічну карту учня" рекомендується складати в 4, 8 і 10 класах.

Для наочного прикладу наведемо кілька готових характеристик на учнів різних класів (з поясненнями), які були отримані за допомогою психолого-педагогічної карти.

Складання (написання) характеристики на учня або на групу учнів

Характеристика на учня школи.


Загальна характеристика на учня школи. 

Школа. Учитель. Діти.

Багато дітей ... У кожного свій характер, звички і здібності. Але хороший вчитель, завжди обов'язково знає звички і характер всіх своїх учнів. Хороший вчитель, знає подробиці про сім'ї своїх учнів.

Кожному вчителю, за роки своєї роботи, доводиться складати десятки, сотні характеристик на своїх учнів.

Складання (написання) характеристики на учня - не таке просте заняття, як може здатися на перший погляд. У характеристиці дуже важливо вказати всі подробиці та нюанси дитини: що він любить, чим живе, яка обстановка в сім'ї учня. Також, необхідно відзначити всі проблеми зі здоров'ям дитини, всі травми, які дитина перенесла в житті.

Окремо в характеристиці, необхідно описати здібності учня школи у вивченні тих чи інших предметів. Які з дисциплін легко даються учневі, які не дуже. Також, не забудьте розповісти в характеристиці на учня і про хобі дитини. Чим він захоплюється, до чого у нього є схильності і таланти.

З розвитком інтернету, робота вчителя полегшується. У мережі Ви можете знайти безліч матеріалів на допомогу педагогам. На сайті Ви зможете знайти характеристику на учня школи, при цьому Ви зможете завантажити всі матеріали абсолютно безкоштовно!

Характеристика на учня школи.



Психолого-педагогічна характеристика учня

Загальні відомості:
- прізвище, ім'я, по батькові; - дата народження;
- загальний фізичний розвиток;
- стан здоров'я; - сімейні умови, характеристика батьків, склад сім'ї, місце роботи
  батьків, їхній культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
- особливості мислення, рівень абстрактного мислення (аналіз, синтез,виявлення причинних
зв'язків, здійснення висновків абощо);
- спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
- особливості характеру, індивідуальні реакції на події;
- особливості пам'яті та процесу запам'ятовування;
- тип інтелекту та професійні можливості;
- вольові якості, здатність до довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
- успішність (які оцінки переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
- організованість і старанність у навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
- інтерес до знань (зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
- ставлення до елементів праці в школі (лабораторні роботи, чергування,
підтримка чистоти в класі, на шкільному подвір'ї).
Дисциплінованість та навички культури поведінки:
- загальна характеристика поведінки (поводить себе спокійно, стримано чи не
контролює своїх емоцій);
- виконання шкільного режиму (дотримується правил поведінки, порушує їх
навмисно чи через недбалість; найбільш типові порушення дисципліни);
- виконання вимог і розпоряджень учителів (виконує за першою вимогою, з бажанням
чи примусово);
- чемність у спілкуванні з учителями, будь-якими дорослими;
- володіння навичками культури поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за
себе, поступається місцем для людей похилого віку, з повагою ставиться до
дівчат абощо).
Громадська спрямованість та активність:
- ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байдужий,
ставиться негативно);
- інтерес до громадського життя країни (користується інформацією
про події в країні і за кордоном);
- чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
- чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропозиціями, з
критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
- активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
- становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом серед
товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
- чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би зайняти;
- ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають
конфлікти, їх причини);
- яку роль відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторонній
спостерігач).
Моральні цінності:
- відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного прапора і Гімну;
- відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав,свободі
вибору;
- усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і
виживання людства;
- повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших
народів та їхніх культур;
- відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
- дотримання у стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, повага, довіра,
відповідальність;
- відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо; політична
культура та толерантність.

Психолого-педагогічна характеристика учня

Реклама на сайті: "Блог для вчителів шкіл - конспекти, уроки, сценарії свят!"